blog w sklepie internetowym

Jeśli uważasz, że klientów do Twojego sklepu internetowego przyciągnąć mogą tylko produkt i cena, a prowadzenie bloga to czasochłonne działanie, które nie przynosi zysków – ten artykuł mocno Cię zaskoczy. Znajdziesz w nim powody, dla których warto prowadzić bloga w e-commerce, poparte badaniami i statystykami. Jeśli dotychczas nie byłeś przekonany do idei bloga jako narzędzia wspierającego sprzedaż w sklepie online, mamy nadzieję, że po lekturze tego wpisu to się zmieni – do dzieła!

Widoczność sklepu internetowego, czyli wpływ bloga na SEO

Według badań Salesforce aż 72% użytkowników trafia na stronę poprzez wyszukiwarkę internetową. Przedstawiciele branży e-commerce nie mają więc wyjścia – aby sprawnie działać, muszą być widoczni w Google.

Blog to świetne narzędzie do wspierania pozycjonowania sklepu internetowego na pożądane słowa kluczowe. Publikowane systematycznie wpisy i aktualizacje to dziesiątki nowych podstron, zawierających frazy, po których konsumenci wyszukują oferowane przez sklep produkty. Umieszczenie haseł w serii artykułów na dany temat jest skuteczniejsze i mniej nachalne, niż wciskanie ich na siłę w opisie produktu, co często powoduje, że tekst przestaje być atrakcyjny i nie zachęca do zakupu.

Dodatkowo w artykułach umieszczać można linki do produktów ze sklepu, co jest doskonałym sposobem na dodatkowe linki wewnętrzne w obrębie strony. Duże znaczenie ma również jakość publikowanych treści – wysokiej jakości, specjalistyczny content, który mocno nawiązuje do asortymentu oferowanego w sklepie internetowym sprawia, że strona ma szansę na osiąganie znacznie lepszych pozycji.

Ale jak wiadomo w pozycjonowaniu nie chodzi o same cyfry, tylko o ich rezultat. Wraz ze wzrostem widoczności strony sklepu w Google, na frazy wpisywane przez internautów, rośnie rozpoznawalność marki i ruch na stronie. A jak jeszcze można go zwiększyć?

Zwiększanie ruchu w sklepie

Nowy artykuł na blogu to świetna okazja, aby udostępnić post w swoich kanałach social media i kierować do Twojego sklepu. Według Hubspot, firmy które blogują 15 lub więcej razy w miesiącu, uzyskują 5-krotnie większy ruch niż firmy, które nie blogują.[1]

Oprócz zwiększania ruchu w sklepie internetowym, blogowanie przełoży się na budowanie oddanej grupy odbiorców-czytelników, z którymi, dzięki regularnym publikacjom, tworzysz długotrwałą relację.

Dzięki blogowi, który będzie odwiedzany przez realnych użytkowników, sklep internetowy zostanie uznany za stronę wysokiej jakości, a co za tym idzie, będzie bardziej przyjazny dla wyszukiwarki.

Wspieranie decyzji zakupowych

Rzadko zdarza się, że klient spontanicznie, bez wcześniejszego rozeznania, decyduje się na zakup i wybiera pierwszy napotkany w sieci sklep internetowy, żeby sfinalizować transakcję. Na potwierdzenie tej tezy, przedstawiamy garść statystyk z różnych badań dotyczących procesu zakupowego w sieci:

  • 77% kupujących twierdzi, że nie rozmawia ze sprzedawcą dopóki nie przeprowadzi samodzielnego researchu (Executive Board),
  • 81% kupujących w sklepach internetowych kieruje się rekomendacjami i wskazówkami znalezionymi na blogach,
  • z czego aż 61% konsumentów na ich podstawie zdarzyło się podjąć decyzję o kupnie (BlogHer.com),
  • blogujące firmy generują aż o 67% więcej leadów sprzedażowych od firm, które tego nie robią (Social Media B2B).

Blog to także świetnie miejsce do aktywnego zachęcania użytkowników do zakupów, czyli zamieszczenia przycisków call-to-action, przekierowujących do stron produktowych, umieszczania banerów z informacją o aktualnych promocjach i rabatach czy zachęcających do zapisu na newsletter, dzięki czemu będziesz z klientem w stałym kontakcie (tu pisaliśmy o tym, jak zbudować bazę newsletter zgodnie z prawem).

Wyrabianie pozycji eksperta i wiarygodnej marki sklepu internetowego

Wpis na blogu to okazja, aby pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, dobrze znasz sprzedawane produkty czy usługi. W artykułach warto więc rozwiewać wątpliwości konsumenta dotyczące produktu/ usługi oferowanych w sklepie internetowym, odpowiadać na pytania, które mogą pojawić się przed zakupem i w szerszej formie niż opis produktu przedstawić zalety rozwiązania.

Blog daje naprawdę dużo możliwości, by podzielić się swoją wiedzą w ciekawy sposób – nie musisz ograniczać się tylko do słowa pisanego. Możesz nagrywać wideo i pokazywać, jak w praktyce wykorzystać dany produkt, jak on działa, a nawet jak powstaje.

Nie bój się dzielić swoją wiedzą, dzięki temu budujesz swoją pozycję eksperta w branży i zdobywasz zaufanie klientów, które pośrednio przekłada się również na sprzedaż w Twoim sklepie online. 

Prowadząc bloga swoim klientom oferujesz coś więcej niż produkty czy usługi, które posiadasz w sklepie internetowym. To narzędzie o ogromnym potencjale – zarówno wizerunkowym, jak i sprzedażowym – choć nie wszyscy w branży e-commerce to dostrzegają. Dzięki temu blog może stać się Twoją przewagą i atutem na tle konkurencji.


[1] https://www.hubspot.com/marketing-statistics

SHOPPING BAG (0)

Zadaj pytanie